Založ si blog

Máte aj vy svojho finančného lekára?

Píše sa rok 2013. Žijeme v modernej dobe kedy sa snažíme o seba čo najlepšie starať. Každoročne chodíme na preventívne prehliadky k zubárovi, všeobecnému lekárovi, či očnému lekárovi. Každý zodpovedný človek sa o svoje zdravie aj zodpovedne stará. No navštívil už niekedy niekto z vás finančného lekára?

Každý z nás už bol určite niekedy chorý, mal chrípku, angínu, alebo ho bolel zub. Prvá vec, ktorú sme pri tomto probléme urobili je, že sme odišli k lekárovi. Ale čo keď máme problémy iné, napríklad finančné? Kto nám vylieči takýto problém? Máme vôbec odborníkov na tieto problémy? Ja som pred nedávnom zistila, že áno.

S finančným lekárom som sa stretla nedávno, v dobe, keď môjmu priateľovi končila zmluva na PZP a rozhodoval sa o novom poistení. Pani z poisťovne, ktorá toto poistenie vybavovala, priateľka matky môjho priateľa tak ako po iné roky, starostlivo pripravila návrh v poisťovni za neskutočne nízku cenu 99€. Priateľova matka ako kamarátka tejto pani jej samozrejme návrh odsúhlasila a priniesla ho ukázať svojmu synovi domov. 99€ – nie málo, ale čo už keď PZP je povinné zo zákona.

Presne v tej dobe sa mi ozval môj dobrý kamarát, ktorému som sa zverila, že priateľovi konči PZP, s návrhom, že pokiaľ má môj priateľ záujem, tak sa mu na to PZP pozrie. Môj priateľ súhlasil, veď nemal čo stratiť. Keď sme sa spolu na toto poistenie pozreli spolu s parametrami auta, zistili sme, že sú aj poisťovne, ktoré rovnaké poistenie ponúkajú za 67€. Priateľ samozrejme nerozmýšľal dlho a vybral si z ponuky poistenie, ktoré bolo najvýhodnejšie.

Pani z poisťovne, kamarátka priateľovej matky bola samozrejme nahnevaná. Prišla o svoju províziu, no dlho nezaháľala. Dátum konca PZP na auto priateľovho otca mala poznačené a o pár dní na to vypracovala návrh na druhé auto a znova ho ponúkala za bezkonkurenčnú cenu 103€, no čo z toho keď na trhu je rovnaké poistenie aj za 70€.

No môj finančný lekár nepomohol len v tejto záležitosti. Vyliečil aj iné finančné problémy. Veď načo by sme mali platiť hypotéku s 8% úrokom, keď ju môžeme platiť s 3,5%?

Mnoho ľudí má finančné problémy a nevie ako ich vyriešiť. Keď im ponúkam pomoc môjho finančného lekára odmietnu. Boja sa zveriť so svojimi problémami cudziemu človeku. Neveria, že sa niečo také dá. Ale prečo nie? Nikto nič nedá za to, keď si vypočuje aj cudzieho človeka. Rozhodnutie je už len iba na ňom samom, či si dá pomôcť alebo nie.

Ako sa (ne)správa polícia. ..

02.08.2013

Nie každý deň sa stretávam so zásahom polície, avšak dnešný zásah sa mi ešte stále prehráva v hlave. Bol večer osem hodín. Ja a môj priateľ sme sa ponáhľali na autobusovú zástavku. Cestou cez nástupištia sme prechádzali popri opitému Rómovi spiacemu na lavičke na nástupišti. Nedávali sme tomu veľkú pozornosť až kým popri nástupištiach neprechádzalo [...]

Keď sa povie výluky alebo. ..

27.07.2013

Každý z vás už niekedy uzatváral nejakú zmluvu alebo poistenie a ako „pozornosť“ od poisťovne dostal okrem zmluvy aj folder plný papierov s maličkými písmenkami. Priznajte sa, koľko vás tu je takých, ktorí si tieto maličké písmenká aj prečítalo? Musím sa priznať, že ani ja som ich nikdy nečítala. Keď už mám na čítanie chuť tak si radšej vezmem [...]

Čo sa v dnešnej dobe môže stať alebo O čom by ste ani nesnívali

22.01.2013

V dnešnej dobe je možné naozaj čokoľvek. Ale to čo sa stalo mne, by nejednému vyrazilo dych. Čo by ste povedali na to, keby ste si do istej tlačiarne dali vytlačiť svoju prácu a o pár dní na to, by to už nebola len vaša práca? Som maturantkou na gymnáziu a blíži sa obdobie, kedy si maturanti zháňajú vypracované témy. Ja ako jedna z poctivých som si svoje témy [...]

Ján Mazák / Ján Gandžala /

Súdnu radu dočasne vedie jej podpredseda Ján Gandžala

19.04.2024 11:56

Termín voľby nového predsedu Súdnej rady SR zatiaľ neoznámili.

francúzsko, polícia

Vo Francúzsku zomrela školáčka na infarkt, útočník predtým pobodal jej spolužiačky

19.04.2024 11:55

Škola bola uzavretá po útoku muža s nožom na dvojicu školáčok.

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05, aktualizované: 12:03

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 12152x
Priemerná čítanosť článkov: 2430x

Autor blogu

Kategórie