Založ si blog

Čo sa v dnešnej dobe môže stať alebo O čom by ste ani nesnívali

V dnešnej dobe je možné naozaj čokoľvek.  Ale to čo sa stalo mne, by nejednému vyrazilo dych.

Čo by ste povedali na to, keby ste si do istej tlačiarne dali vytlačiť svoju prácu a o pár dní na to, by to už nebola len vaša práca?

Som maturantkou na gymnáziu a blíži sa obdobie, kedy si maturanti zháňajú vypracované témy. Ja ako jedna z poctivých som si svoje témy vypracovala s kamarátkou Dominikou, ktorá si svoje témy zaniesla vytlačiť do jednej nemenovanej rožňavskej tlačiarne. Práve vtedy s ňou bola ešte jedna spolužiačka, ktorá čakala v aute. S dobrým pocitom, že sme stihli všetko na čas, sme po zimných prázdninách nastúpili do školy.

Raz, počas hodiny slovenčiny som si všimla, že spolužiačka, ktorá bola s Dominikou v tlačiarni, má presne tak isto vypracované témy ako ja – odseky, tučné písmo, nadpisy – úplne všetko, ako keby bola moja a Dominikina práca okopírovaná.

Pravda sa dlho neutajila. Témy boli presnou kópiou mojich. Nedokázala som pochopiť, ako je to možné, až kým Dominiku nenapadlo, že spolužiačka s ňou bola v tlačiarni. A tak aj bolo. Spolužiačka sa nám nakoniec priznala. V ten deň, keď si bola Dominika tlačiť svoje práce, bola aj spolužiačka, ale o pár hodín neskôr, v tej istej tlačiarni a požiadala pracovníkov, aby jej vytlačili témy, ktoré ráno tlačili inej osobe. Oni jej s radosťou vyhoveli, aj keď ju vôbec nepoznali a nevedeli, že je to Dominikina spolužiačka, pretože ona s ňou dovnútra nešla. Spolužiačka tie témy nemala v digitálnej forme, no museli byť uchované v tlačiarni a tak nebol problém ich vytlačiť pre úplne inú osobu.

Ako je to možné? Neexistuje náhodou zákon o ochrane autorských práv? Ako mohli v tlačiarni uchovať prácu nejakej osoby a vytlačiť ju úplne inej osobe?

Stále nedokážem pochopiť, ako sa to mohlo stať. Nikdy v živote by som s niečím takým nepočítala. No po dnešku viem, že si treba dávať oveľa väčší pozor na to komu dávate svoje dokumenty, aj keď je to len nevinná tlačiareň. Preto si od dnes radšej aj vy dávajte pozor na to, komu dáte do rúk svoje veci.

 

Ako sa (ne)správa polícia. ..

02.08.2013

Nie každý deň sa stretávam so zásahom polície, avšak dnešný zásah sa mi ešte stále prehráva v hlave. Bol večer osem hodín. Ja a môj priateľ sme sa ponáhľali na autobusovú zástavku. Cestou cez nástupištia sme prechádzali popri opitému Rómovi spiacemu na lavičke na nástupišti. Nedávali sme tomu veľkú pozornosť až kým popri nástupištiach neprechádzalo [...]

Keď sa povie výluky alebo. ..

27.07.2013

Každý z vás už niekedy uzatváral nejakú zmluvu alebo poistenie a ako „pozornosť“ od poisťovne dostal okrem zmluvy aj folder plný papierov s maličkými písmenkami. Priznajte sa, koľko vás tu je takých, ktorí si tieto maličké písmenká aj prečítalo? Musím sa priznať, že ani ja som ich nikdy nečítala. Keď už mám na čítanie chuť tak si radšej vezmem [...]

Máte aj vy svojho finančného lekára?

27.07.2013

Píše sa rok 2013. Žijeme v modernej dobe kedy sa snažíme o seba čo najlepšie starať. Každoročne chodíme na preventívne prehliadky k zubárovi, všeobecnému lekárovi, či očnému lekárovi. Každý zodpovedný človek sa o svoje zdravie aj zodpovedne stará. No navštívil už niekedy niekto z vás finančného lekára? Každý z nás už bol určite niekedy chorý, mal chrípku, [...]

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo pomerne silné zemetrasenie

29.03.2024 11:04

Otrasy bolo cítiť aj na Kréte a v Aténach.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 5
Celková čítanosť: 11943x
Priemerná čítanosť článkov: 2389x

Autor blogu

Kategórie